niedziela, 14 listopada 2010

Mleczna droga



W mojej codziennej pracy spotykam wiele różnych osób, z różnych stron Polski, różnych zawodów. Ostatnio były to przede wszystkim księgowe oraz kadrowe. W trakcie jednego z takich spotkań, pomiędzy sprawdzaniem wymiarów urlopów i podstaw zasiłku chorobowego dostałem przepis na ciekawe ciasto. To co mnie zainteresowało, to krem -  bo z mlekiem w proszku. Tydzień później zostałem do przepisu przekonany próbką ciasta - było bardzo mleczne. Przepis otrzymany od pani Beaty z łódzkiego urzędu przekazuję dalej, bo warto. 

Składniki na ciasto:
6 jajek
170 g mąki
160 g cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 - 3 łyżki kakao
sól

Krem:
125 ml mleka
110 g cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
250 g masła
500 ml mleka w proszku (około 200 g)

Polewa:
150 g mlecznej czekolady
10 g masła

Aby przygotować ciasto ubijam pianę z białek ze szczyptą soli. Do piany dodaję cukier i po jednym żółtku cały czas mieszając. Do masy dodaję mąkę, proszek oraz kakao i delikatnie mieszam. Ciasto wylewam do natłuszczonej formy o wymiarach 25 x 36 cm. Piekę w nagrzanym piekarniku 25 minut w 170 stopniach.

Mleko gotuję z cukrem i cukrem waniliowym, aż się rozpuszczą. Zostawiam do ostudzenia. Miękkie masło ucieram z mlekiem, a następnie dodaję stopniowo mleko w proszku. 

Ciasto przecinam na dwie części i przekładam kremem.

W kąpieli wodnej rozpuszczam czekoladę z masłem i polewam ciasto.  


2 komentarze:

  1. podoba mi sie, lubie mleko w proszku w przepisach,wiec chetnie sprobuje...

    OdpowiedzUsuń
  2. CIASTO BARDZO DOBRE
    POLECAM

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...