wtorek, 7 czerwca 2011

Truskawki ze szpinakiem



Kilka lat temu zaskoczyło mnie, że truskawki można łączyć z octem balsamicznym. Spróbowałem i rzeczywiście jest to całkiem trafne połączenie. Niedawno zobaczyłem przepis na sałatkę, w której dodatkowo pojawia się szpinak. Na talerzu wygląda to wyjątkowo apetycznie, jest trochę zaskakujące i bardzo smaczne. Wszystko robi się wyjątkowo szybko - świetny sposób na zrobienie wrażenia w sezonie truskawkowym. Wiele osób pewnie będzie zaskoczonych tym połączeniem, a jak spróbuje przekona się że to bardzo dobry pomysł. Przynajmniej ze mną właśnie tak było. Przepis pochodzi z broszury jaką dostałem jakiś czas temu od Monini.

Składniki:
truskawki
liście szpinaku
sok z cytryny
ocet balsamiczny
oliwa z oliwek
sól
pieprz

Szpinak dokładnie opłukałem i poodcinałem łodyżki, tak żeby zostały same liście. Liście posiekałem. Truskawki bez szypułek pokroiłem na ćwiartki i dorzuciłem do szpinaku. Całość skropiłem sokiem z cytryny oraz wymieszaną oliwą z oliwek z octem balsamicznym. Doprawiłem solą (nie za wiele) i pieprzem.

Mniej skomplikowane jest chyba tylko ugotowanie wody. :)


2 komentarze:

  1. Uwielbiam sałatki, w których szpinak łączy się z owocami :)
    Zapraszam Cię serdecznie z tym przepisem do mojej akcji: "Czas na szpinak": http://durszlak.pl/akcje/czas-na-szpinak

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo kreatywne, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...